.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران در جمع خبرنگاران :
توسعه صندوق موجب ارتقاء بهره‌وری می‌شود/ شفافیت حساب‌های صندوق موجب عملکرد مطلوب آن شده است / رضایتمندی اعضا از شفافیت عملکرد صندوق
شمال نیوز : دکتر پناهی بیان داشت: بالاترین رکن تصمیم‌گیری و سیاست گزاری صندوق، مجمع عمومی است که تاکنون تمامی مجامع عمومی به‌طور منظم برگزارشده است ....
توسعه صندوق موجب ارتقاء بهره‌وری می‌شود/ شفافیت حساب‌های صندوق موجب عملکرد مطلوب آن شده است / رضایتمندی اعضا از شفافیت عملکرد صندوق

شمال نیوز: بر اساس ماده 12 قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزي مصوب 14/10/1379 مجلس شوراي اسلامي، اين وزارتخانه موظف شده است در جهت حمايت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزي با مشـاركت توليدكنندگان و دولت به نسـبت حداقل 51 و حداکثر 49 درصد اقدام نمايند. بدين منظور هیئت‌وزیران در جلسه مورخ 25/2/1381 بنا به پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي، اساسنامه صندوق‌های حمايت از توسعه بخش كشاورزي را تصويب نمود. بر اساس این مصوبه صندوق‌های غیردولتی حمايت از توسعه در بخش كشاورزي به‌عنوان جايگاه تأمین منابع مالي با مشاركت توليدكنندگان تأسیس گردید تا بتواند با توجه به سازوکار برنامه سوم اعتبارات ارزان‌قیمت را در اختيار تولیدکنندگان قرار دهد.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران از مدیران باسابقه بخش خصوصی است که سال‌ها توانسته اعتماد تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان را جلب نماید و به‌عنوان مدیرعامل این صندوق به خدمت‌رسانی مشغول باشد.

 

وی دارای تحصیلات عالی دکتری در رشته زراعت است و توانسته در این بخش به‌عنوان یکی از محققان و پژوهشگران خوش‌نام بخش کشاورزی مازندران گام‌های بلندی بردارد. در حاشیه برگزاری اولین نشست خبری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران فرصتی دست داد تا گفتگویی را با دکتر نورالدین پناهی مدیرعامل این صندوق انجام دهیم که مشروح آن به سمع و نظر خوانندگان محترم می‌رسد.

بازنگري طرح تأسيس

وی در ابتدا صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران را یکی از پویاترین صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور دانست و افزود: این صندوق در مازندران فعالیت خود را از سال 1384 باهدف حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی با 11 تشکل و سرمایه‌گذاری 22 میلیارد ریالی آغاز نمود.

 

پناهی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران در 22 مرحله از محل و منابع مختلف شاهد افزایش سرمایه بوده و توانسته به تعداد ۳۰۰ تشکل و سرمایه‌گذاری 726 میلیارد ریالی دست یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستاي توسعه كمي و كيفي صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي مازندران باهدف توزيع عادلانه منابع مالي بخش كشاورزي، بازنگري طرح تأسيس توسط سازمان جهاد كشاورزي و با مشارکت این صندوق به اجرا درآمد و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده سهم بری ریالی تشکل‌های ساماندهی شده (واجد شـرایط) بر اساس سرمایه چهار هزار میلیارد ریال مشخص گردید.

/photo/photo_2020-01-14_17-18-44.jpg

عضویت272 تشکل

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران ادامه داد: از 403 تشکل فعال در مازندران، 272 تشکل به عضویت و سهامداری صندوق درآمده و از تسهیلات کم‌بهره و خدمات مالی این صندوق برخوردار شده‌اند.

 

وی بابیان اینکه هدف از تشکیل صندوق حمایت، تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی، تجمیع سرمایه‌های پراکنده بهره‌برداران بخش کشاورزی، اعطاء تسهیلات ارزان‌قیمت و آسان به بهره‌برداران، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری از دولت و سایر مؤسسات، حمایت از تولیدکنندگان در مواقع بحرانی بوده است گفت: امیدواریم بتوانیم از اعتباراتی که بر اساس ماده ۳۱ قانون دائمی کشور در سال جاری می‌تواند از طریق سازمان جهاد کشاورزی و تخصیص توسط سازمان برنامه‌وبودجه استان به صندوق حمایت از توسـعه بخش کشاورزی اختصاص یابد برخوردار شویم. وی افزود: به دنبال آنیم تا با مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی استان رقـم قابل‌توجه و درخور شأن بخش کشاورزی مازندران به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جهت افزایش سرمایه اختصاص یابد، بدیهی است رشد و توسعه کمی و کیفی صندوق می‌تواند سرعت توسعه و ارتقاء بهره‌وری را در استان مضاعف نماید.

نقش منابع کم‌بهره در بخش کشاورزی

 

دکتر پناهی فروش اموال مازاد مشمول ماده 12 قانون تشکیل توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش سرمایه صندوق مازندران را ازجمله مطالبات و انتظارات این صندوق از مسئولان استان اعلام کرد و افزود: افزایش سرمایه‌ی قابل‌توجه با مشارکت تشکل‌های بخش کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی مازندران از محل تجهیز منابع صورت گرفته، این اتفاق موجب گردیده با تجهیز منابع از این محل تسهیلات قابل‌توجهی در اختیار تشکل‌های سهامدار صندوق قرار گیرد. وی اذعان داشت: نقش منابع کم‌بهره و ارزان‌قیمت با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بر همگان روشن است، این صندوق نیز با اعطاء تسهیلات قرض‌الحسنه با سازوکار آسان و حذف بروکراسی اداری توانسته نقش حمایتی خود را در بخش کشاورزی مازندران ایفاء نماید. وی ادامه داد: از شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری انتظار داریم تا به رشد و توسعه صندوق‌های استانی متناسب با نقش استان‌ها در تولید ناخالص ملی اهتمام ویژه داشته باشند.

/photo/photo_2020-01-14_17-19-13.jpg

حساب‌های شفاف و عملکرد مطلوب

دکتر پناهی بیان داشت: بالاترین رکن تصمیم‌گیری و سیاست گزاری صندوق، مجمع عمومی است که تاکنون تمامی مجامع عمومی به‌طور منظم برگزارشده است بنحویکه تقریباً هرسال 3 مجـمع عمومی و فوق‌العاده در مازندران برگزار می‌شود.

 

وی بابیان این مطلب که تهیه صورت‌های مالی دقیق و حسابرسی عملکرد صندوق توسط قوی‌ترین و مجرب‌ترین مؤسسات تحت پوشش جامعه حسابداران رسمی کشور انجام می‌شود افزود: گزارشات متقن هیئت‌مدیره، بازرسان، حسابرس و بازرس خارج از سهامداران، خود حاکی از شفاف بودن حساب‌های صندوق و عملکرد مطلوب و مقبول آن می‌باشد.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران در پایان سخنانش گفت: حضور پرشور و حداکثری بیش از 95 درصد سهامداران صندوق مازندران در مجامع عمومی، نشان‌دهنده عملکرد مطلوب آن و مهر تأییدی بر رفتار و عملکرد مدیران صندوق و نقش‌آفرینی شایسته‌ی این نهاد مردمی در بخش کشاورزی مازندران می‌باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.